keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Kahvipaussi

 
 
Meidän kahvit on keitelty ainakin kymmenen vuoden ajan Mocca Masterin termoskeittimellä.
 
 
Termoskeitin on tosi kätevä kun arkiaamuisin juomme kahvin eri aikaan. Minä olen usein vielä Otto-lenkillä kun Ake jo hörppii kahviaan.
Vaikka lämmitämme kannun ennen kahvin suodattamista, minun mielestäni kahvi ei ole tarpeeksi kuumaa. No, lorautan siihen kyllä reilusti maitoa ja juon kahvin jopa tunnin sen keittämisestä mutta silti....
Olen jo pitkään haaveillut ihan tavallisesta Mocca Masteristä. Sellaisesta, jossa on levyn lämmitys mutta en ole raaskinut sitä ostaa kun entinen keitin on kuitenkin ihan toimiva.
 
Kävin kirpparilla etsimässä muotteja betonihommiin kun huomasin Mocca Masterin laatikon. Vanhempi rouva oli juuri laittelemassa tavaroita pöytäänsä ja kertoi että keitin oli lojunut varastossa turhan panttina kun kukaan sitä ei huolinut. Hän itse oli halunnut uudemman version.
No, minulle kelpasi tämä vanhempi siihen muutaman euron hintaan jota hän pyysi.
 
 
Pesun ja kalkinpoiston jälkeen tämä on kuin uusi!
Kahvi on kuumaa ja keksitkin maistuvat.
 
Taitaa kyllä olla niin että tällä keitellään vaan päiväkahvit sillä termoskeitin on ainakin arkiaamuina toimivampi vaihtoehto.
 
 
Mahtuvathan ne tuossa vierekkäin olemaan.
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti